ale jedno mi się nie podoba, żeby zdemontować zasłonkę należy odginać te metalowe haczyki
a jaki to problem?
Zamieszczone przez lukaszc2
Wyprzedzając ewentualne pytanie, demontuje się je miedzy innym, żeby umyć szybę od wewnątrz
jak są zasłonki to z szybami nie ma "kontaktu" jakis pasażer, dziecko...itp Więc się nie brudza. Mam zasłonki juz w 3ciej Octavii i jak zamontowałem to ich nie wyjmuje. I w/w problemu brak :diabelski_usmiech
Był:
Seat Toledo 1,9 TD
Renault Clio 1,9 dTi
Rover 75 2.0 CDT
Jest
Octavia 1,9 TDI L&K
W AS dużo artykułów zawiera błędy. W ostatnim teście faktycznie napisali że jest zawieszenie wielowachaczowe które równo krytykowali Napisali że twarde i źle tłumi nierówności (kombi)
Później w porównaniu cenowym porównują wersje Ambition a u konkurencji wyższe wersje, golf highline (to akurat wyszło na korzyść dla skody )
Kilka tygodni temu w tabeli cenowej porównywali golasa Leona do Golfa, a obok pisali cały czas o bogatej wersji wyposażenia i zachwycali się czego on tam nie ma
Jakie to są testy jak rzadko kiedy jest podane spalanie testowe, przyśpieszenie, elastyczność, droga hamowania itp (najwyżej jeden artykuł w gazecie, czasami wcale) a podane są dane producenta które są najczęściej inne od rzeczywistości.
W sumie na jaką rzetelność można liczyć za 2 zł ? Ja kupuje z sentymentu, często tylko przekartkuje. Po rzetelne artykuły to raczej do droższych miesięczników.
Kolego ja też piszę z pamięci ale 3 dB to 2 razy większy hałas :P
"(1 decybel to najmniejsza zmiana, jaką potrafi wychwycić przeciętne, ludzkie ucho). Tak więc średnio co 3 dB hałas rośnie nam dwukrotnie. "
i dla zobrazowania trochę głośności
Przykładowe głośności:
Szum liści 10-20 dB
Szept 20 dB
Tykanie zegara 25 dB
Czytelnia 30 dB
Radio cicho nastawione 40 dB
Szum komputera 45 dB
Już przy sile 45 dB hałas jeżeli jest niepożądany może szkodzić zdrowiu.
Normalna rozmowa 50 - 60 dB
Głośna rozmowa 70 dB
Samochód osobowy 75 - 85 dB
Hałas powyżej 85 dB uznaje się za szkodliwy dla zdrowia.
Samochód ciężarowy 85 - 95 dB
Ruchliwa ulica 95 dB
Młot pneumatyczny, pociąg 100 dB
Motocykl bez tłumika 110 dB
Piła tarczowa 110 - 120 dB
Bardzo głośna muzyka rockowa 120 dB
Samolot odrzutowy 130 - 140 dB
Jestem po testach O3 właśnie w zakresie hałasu wewnątrz przy 140km/h. Na chropowatej nawierzchni (A4 na wysokości Tarnowa) O3 notuje poziom hałasu ok 73-74 dB. Na normalnym gładkim asfalcie między Częstochową a Piotrkowem hałas jest na poziomie 62-64 dB, czyli jak w moim Superbie. Jak widać głośność była pochodną asfaltu, nie silnika. Nie widzę tu różnic między tymi dwoma autami.
Kolego ja też piszę z pamięci ale 3 dB to 2 razy większy hałas :P
"(1 decybel to najmniejsza zmiana, jaką potrafi wychwycić przeciętne, ludzkie ucho). Tak więc średnio co 3 dB hałas rośnie nam dwukrotnie. "
i dla zobrazowania trochę głośności
zwracam uwagę, iż nasze uszy nie działają liniowo. Owszem 3dB to 2 razy większy hałas (skala logarytmiczna) natomiast my tego nie odczuwamy jako "dwa razy głośniej"
Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Kolego ja też piszę z pamięci ale 3 dB to 2 razy większy hałas :P
"(1 decybel to najmniejsza zmiana, jaką potrafi wychwycić przeciętne, ludzkie ucho). Tak więc średnio co 3 dB hałas rośnie nam dwukrotnie. "
i dla zobrazowania trochę głośności
zwracam uwagę, iż nasze uszy nie działają liniowo. Owszem 3dB to 2 razy większy hałas (skala logarytmiczna) natomiast my tego nie odczuwamy jako "dwa razy głośniej"
Dokładnie, natomiast chodziło bardziej o to, że już 1 dB można usłyszeć, nie wypominając już o charakterystyce dźwięku, Każdy inaczej odbiera poszczególne częstotliwości i dla jednego będzie przyjemnie np. przy 70 dB muzyki Rockowej a innego ta sama muza wykończy przy 60 dB itp.
Nieważne jaka - w Autobild reguła jest taka, że choćby 100-u innym magazynom wyszło, że cokolwiek poza niemieckim jest lepsze niż niemieckie to i tak ich testy pokażą, że niemieckie jest lepsze - vide Nissan Skyline GTR vs Porsche 911 Turbo.
Michał
"Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere."
W nowym wydaniu AS z 30 Września, jest test a raczej porównanie trzech kompaktów.
Octavi 3 1.6 TDI Hyundai i30 1.6CRDI HONDA CIVIC 1.6 i-DTEC Test wygrywa Octavia :szeroki_usmiech Zachęcam do lektury.
Komentarz